tisdag 1 juli 2008

Månadens bok "Mig äger ingen"

Hej alla glada !!!
Efter en kort tur i tyskland bland cigarettrök och bajsblöjor så har vi kommit tillbaka med lite mindre krafter,,skulle tro att man skulle fått vila upp sig men icke...
månadens bok var ju "Mig äger ingen" .Tyckte att den var lite tung för man kunde inte läsa många avsnitt utan att begrunda och ta tid till sig att bli kastad in i hennes upplevelser.Det var tungt att känna pappans bedrövelse att inte kunna erbjuda hans egen dotter något bättre än en ganska sjaskig tillvaro.Det här med att pengarna aldrig riktigt räckte och hatet han måste ha känt när han än en gång fick gå hem till hans föräldrar för att äta.Men kalla mig blödig men jag grät när hennes pappa dog.
Vad tyckte ni om boken ??Jag tänkte läsa :"Jag ska sjunga milda sånger " av Miriam Olsson.några förslag till andra böcker???

4 kommentarer:

Nenny sa...

Tusen tack för dina ord när jag var helt nere och utan motivation!! De värmde!!

Tack

Kram

//Nenny
http://nenny.bloggagratis.se/

Cee sa...

Hej på dig...
Jag skäms men jag har inte hunnit läsa boken klart hittar inte riktigt tid till det eller mera ork .. har lämnat tillbaka boken till biblan men har lånat den av en kompis.. Jag avvaktar nog med att säga att jag vill läsa hör under sommaren men jag vill gärna sen efter semestern prova se om vi kan få lite igång det på riktigt med din lilla bokring här... hoppas det går bra...
kramar Cee

Cee sa...

Lycka till med pulvret i veckan.... kramar Cee

Tack för tipset om Netto tittar in där då och då ....

Låt mig höra hur veckan har varit sen......
kram kram

Cee sa...

Hej igen... Ja det är svårt provar själv att köra rent med det går en dag sen nästa dag inte osv... men jag kör på fram till den 30 juli sen blir det vv för hela slanten...
ja bilden är supersnygg =) kram Cee